Ungdom

Træning

Golf er en krævende sport. Man skal lære at beherske mange typer golfslag, man skal være i god fysisk form, og man skal blive mentalt robust og i stand til at præstere under pres og spille i forskellige vejrlig.

Men vi ved, at alle juniorer kan udvikle sig til at blive rigtigt gode golfspillere – bare man øver sig og lægger kræfter bag sin træning. Det er helt enkelt – jo mere du træner, desto bedre bliver du, og desto flere turneringer kan du deltage i – og måske vinde.

I Furesø Golfklubs ungdomsudvalg tror vi ikke, at alle har lyst til at blive elitespillere, men vi tror, at alle kan blive lige så gode, som de har lyst til. Der er derfor plads hos os til dem, der bare vil træne en gang om ugen og måske spille en runde med mor og far, og til dem, der gerne vil træne meget og blive rigtig gode og spille mange turneringer.

Generelt om træning

Alle aktive juniorer bliver tilbudt plads på et træningshold under hensyn til nuværende spilleniveau og alder. Vi har én ugentlig træning af 1½ times varighed ca. 10 gange før sommerferien og ca. 10 gange efter den.

Desuden er der vintertræning for de aktive juniorer, der har lyst til dette; denne træning foregår typisk i vores indendørs træningscenter.

Det er ungdomsudvalget, der bestemmer, hvilket hold du kommer på.
Har du spørgsmål vedrørende det hold, du er kommet på, herunder evt. et ønske om at blive flyttet til et andet hold, skal du kontakte Jannik.

Derudover afholder ungdomsudvalget 2-3 årlige camps (påske, sommer, efterår), som er meget populære (27-44 deltagere). Især vores sommercamp er et stort tilløbsstykke med deltagelse i 2017 af 44 unge mellem 7 og 16 år. For alle camps gælder, at vi har en teknisk træning, som klubbens proer står for (assisteret af en række juniorhjælpetrænere), spil på banen (forskellige spilformer) og sociale aktiviteter om aftenen; det betyder, at spillerne i løbet af campen kommer i kontakt med alle, der deltager i campen, og at de dermed lærer hinanden bedre at kende.

På camps’ene deltager også AJ’ere, og især denne gruppe har stor gavn af at træne mange dage i træk.

Udover den træning, som ungdomsudvalget tilbyder, har du altid mulighed for at købe ekstra træning ved at booke enkeltlektioner hos klubbens pro’er.

Gode træningsråd

  • Sørg altid for at være varmet op, når træningen skal begynde. Det betyder, at vi forventer, at du møder ca. 15 min. før træningsstart.
  • Sørg for at have regntøj og paraply med i bag’en, hvis det skulle begynde at regne.
  • Hav altid en flaske vand med i bag’en – også selv om det ikke er meget varmt.

Det forventes, at du deltager i de planlagte træninger.

Desuden er deltagelse i interne og eksterne turneringer også en del af din træning for at blive bedre.